Wat te doen als je na 2 dagen geen boete ziet op de CJIB-site?
Het kan voorkomen dat je een boete verwacht die na twee dagen nog niet zichtbaar is op de website van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Hieronder vind je enkele stappen die je kunt ondernemen in zo’n situatie.
Controleer de gegevens
- Zorg ervoor dat je de juiste gegevens invoert op de CJIB-website, zoals het juiste kenteken of referentienummer.
- Verifieer dat er geen typfouten zijn gemaakt bij het invoeren van de informatie.
Wacht enkele dagen
Het kan soms enkele dagen duren voordat een boete verwerkt is en zichtbaar wordt in het systeem. Wacht nog een paar dagen en controleer opnieuw.
Neem contact op met het CJIB
- Als de boete na enkele dagen nog steeds niet zichtbaar is, overweeg dan om contact op te nemen met de klantenservice van het CJIB.
- Zij kunnen je mogelijk meer informatie geven over de status van de boete.
Controleer je post
Let ook op eventuele correspondentie die je per post kunt ontvangen. Soms worden boetes eerst per brief verzonden.
Juridisch advies
Als je vragen hebt over de juridische implicaties of als je twijfelt over de verdere stappen, kan het nuttig zijn om juridisch advies in te winnen. In dat geval kun je overwegen om een advocaat te raadplegen.
Voor meer informatie of bij vragen kun je ons contactformulier op de website gebruiken.
Geef een reactie